Pasport a projekt dopravního značení se zpracovává na místních a účelových komunikacích obce či města včetně návazností na komunikace ostatních správců. Pasport a projekt dopravního značení je tvořen ze dvou částí. Prvním krokem je provedení kompletní pasportizace značení (tzn. zhodnocení a evidence stávajícího stavu). Druhým velmi důležitým a často opomíjeným krokem je vlastní zpracování projektu dopravního značení tak, aby bylo značení v obci či ve městě uvedeno do souladu s platnými předpisy. Projekt řeší, zda je dopravní značení v souladu se zákonem č. 361/2000 Sb., zda není nadbytečné a zda splňuje náležitosti vyhlášky č. 294/2015 Sb. a TP 65. Pokud tomu tak není, navrhuje se řešení, které zjedná nápravu. Dále se v rámci projektu zapracovávají požadavky zákazníka.
Pasportem se rozumí zmapování stávajícího stavu SDZ a DZ, což by samo o sobě neřešilo dopravní situaci v obci.
Projektem se rozumí zhodnocení stávající dopravní situace a navržení vhodných opatření pro zajištění větší bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a dále zahrnutí požadavků obce/města.
Dokončený pasport a projekt dopravního značení se po schválení dotčenými orgány stává závazným a platným dokumentem, který může sloužit jako základ pro následnou výměnu či doplnění dopravního značení tzn. realizaci dopravního značení.
Pasport a projekt dopravního značení zahrnuje:
- kompletní pasportizaci svislého dopravního značení (SDZ)
- návrh a zpracování projektu svislého dopravního značení – návrh řešení
- textovou část s tabulkami s detailním popisem dopravního značení
- mapovou část s označením umístění dopravních značek
- pasportizace je zpracována pro komunikace patřící obci včetně jejích místních částí
- veškerá projednání s dotčenými orgány (nezbytná i pro vlastní následnou realizaci značení)
- orientační návrh rozpočtu na případné doplnění nebo výměnu SDZ